سید رشید میرفلاح، مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پلمب یک موسسه پزشکی غیرمجاز توسط فرد غیر پزشک با جعل عنوان پزشکی در شهرستان آستارا خبر داد.

پلمب یک موسسه پوست و زیبایی غیرمجاز در آستارا/ افزایش فعالیت افراد دکترنما

کلانشهر: مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پلمب یک موسسه پزشکی غیرمجاز توسط فرد غیر پزشک با جعل عنوان پزشکی در شهرستان آستارا خبر داد.

 

سید رشید میرفلاح در این خصوص گفت: به دنبال گزارشات واصله مردمی و نیز بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم بازرسین نظارت بر درمان دانشگاه، یک فرد غیر پزشک که با جعل عنوان پزشکی اقدام به تاسیس موسسه و فعالیت در حیطه پوست و زیبایی کرده بود، محل موسسه پلمب و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

 

میرفلاح، با اشاره به افزایش فعالیت افراد دکترنما در حیطه پوست و زیبایی شامل لیزر، تزریق ژل و بوتاکس، کاشت مو و… با توجه به استقبال عمومی به خصوص در حیطه زیبایی و نیز دریافت تعرفه ارزان‌تر توسط پزشک نماها از مراجعین با استفاده از تبلیغات گمراه کننده در فضای مجازی، تاکید کرد: تبلیغات موجود در صفحات اجتماعی و سایت‌ها به هیچ عنوان قابل استناد نبوده و شهروندان عزیز گیلانی در مراجعه به مراکز درمانی از وجود پروانه طبابت و یا مجوز فعالیت معتبر صادره از وزارت بهداشت در این مراکز اطمینان حاصل نمایند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با آگاهی و همکاری مردم شریف استان با دانشگاه علوم پزشکی گیلان و گزارش دهی به موقع در برخورد با افراد فاقد صلاحیت در حیطه بهداشت و درمان، توقف فعالیت این دست از افراد پزشک نما و غیرمتخصص در استان را شاهد باشیم.